søndag den 14. juli 2013

Rabarber...dette er nemt og kan bruges til tusind ting

Jeg havde lidt rabarber, som skulle bruges - kun lige 6 stykker, så det var ikke fordi der var så meget, men de skulle da lige bruges og jeg fik egentlig ret meget ud af dem.

Jeg skar dem i små skrå stykker og i en gryde - dækkede dem kun lige med vand og rørte dem med to spiseskefulde økologisk rørsukker (synes det har en bedre smag end almindeligt sukker) - det kogte ca fem-seks minutter og så kølede det bare af i gryden, nemt ik´!

I går aftes lavede jeg dessertglas med græsk youghurt (synes den med 10% er den bedste til desserter), som jeg rørte lidt vanillie i, skiftevis i lag og lidt knuste makroner ovenpå - hvis du laver den i et glas på fod er den virkelig fin (har ingen billeder - de blev spist meget hurtigt, skulle jeg hilse og sige). Børnene kender godt den dessert, for vi har fået den før - nogle gange med jordbær og andre gange med frugt, som vi ikke har fået brugt, så er dette en fin måde, at få brugt det på - du kan næsten bruge hvad som helst - pærer, æbler, blommer, hindbær, blåbær...fortsæt selv her...for syns skyld har jeg altid noget rød frugt i - du kan altid putte lidt frosne hindbær eller jordbær i for farvens skyld, fordi jeg synes det er flot, at man så tydeligt kan se youghurt og frugt. I starten brugte jeg marcipanmakroner, men du kan også sagtens bruge almindelige makroner. Eller andet drys hvis det skulle være.

Nå men tilbage til de rabarber - i morges kom jeg lidt på en bolle - heller ikke så dårligt og det smager også fabelagtigt ovenpå havregryn eller skyr.....der er stadig en lille smule til i morgen tidlig, men så er det også slut.

Det så sådan her ud:





Rabarber
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar